چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
جمشیدی

حوزه/ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به حضور حدود 80 هزار روحانی و طلبه در شهر قم گفت: این ظرفیت عظیم می‌تواند دنیا را متحول کند، از این ظرفیت عظیم غفلت شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام و المسلمین محمودرضا جمشیدی پنجشنبه سوم مهرماه در دیدار شهردار، رییس شورای شهر و نماینده قم در مجلس شورای اسلامی در سخنانی با بیان این که قم، شهری محترم است، افزود: با این حال به این شهر از نظر فرهنگی کمتر توجه شده است.

وی با اشاره به حضور حدود 80 هزار روحانی و طلبه در شهر قم اظهار کرد: این ظرفیت عظیم می‌تواند دنیا را متحول کند، از این ظرفیت عظیم غفلت شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان این که شهر قم باید از ظرفیت روحانیان حداکثر استفاده را ببرد و روحانیان در این عرصه مسئولیت سنگینی دارند، ادامه داد: باید همگرایی جمعی بیشتری در عرصه فرهنگ قم ایجاد شود تا گام‌های بهتری برداریم.

وی با اشاره به برگزاری جلساتی با اعضای شورای اسلامی شهر برای مساعدت در این زمینه ادامه داد: تجربه نشان می‌دهد هر چه واحدهای حوزوی کوچک‌تر و بیشتری در مناطق مختلف داشته باشیم، نتایج بهتری به دست می‌آوریم زیرا این واحدهای حوزوی به کانون‌های فرهنگی و قرآنی تبدیل می‌شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین جمشیدی با اشاره به توجه امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی به موضوع توسعه حوزه‌های علمیه خواهران در منطقه محروم نیروگاه قم، اضافه کرد: امسال مدرسه‌ علمیه‌ای در این منطقه تاسیس شد، بدون تبلیغات جذب طلبه، استقبال فراوانی صورت گرفت. این امر نشان می‌دهد ظرفیت مناسبی برای پذیرش طلبه خواهر در این منطقه وجود دارد.

 

بر اساس اعلام روابط عمومی حوزه‌ خواهران، وی دربخش  دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام جواد(ع) گفت: از زمان امام جواد(ع) سیر امامت روشن و بی‌پیرایه ادامه یافت.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha